Game- handbalkamp herfst 2019

17 oktober 2019

Van maandag 28 oktober tot en met donderdag 31 oktober organiseert Handbalvereniging Arena voor het eerst een Game – Handbalkamp. Je denkt wellicht dat het twee heel verschillende activiteiten zijn, maar dat is niet helemaal zo. Je moet in een korte tijd snel beslissen wat je doet, terwijl er veel input op je af komt!

Dat maakt het spel spannend en uitdagend. En die drive is voor een handballer en een gamer precies hetzelfde. Zo gezien ligt het voor de hand dat er een kamp is dat de twee (eindelijk) combineert.

Wat mag je verwachten?

We hebben programma uitgewerkt waar enerzijds sport en spel in de sporthal aan bod komt en anderzijds de game Minecraft. De week wordt afgesloten met een handbalwedstrijd en minecraftcompetitie. We hebben ervaren en gediplomeerde handbaltrainers uitgenodigd en ervaren gamers/handballers. Zij verzorgen een programma waarbij een toffe handbalinitiatie wordt gegeven.

Heb je nog nooit handbal gespeeld? Geen probleem!

Je leert hier de basistechnieken.

Elke dag heeft globaal dezelfde indeling:

De dag begint om 9:00 uur en duurt tot 16:00 uur. Er wordt steeds in blokken van 1,5 uur gewerkt aan sport en games. Heb je een sportblok gehad, dan volgt een gameblok. Zo komt alles aan bod.

’s Ochtends wordt er met een circuit begonnen in de sporthal, hier wordt de aandacht op bewegen, kracht en conditie gelegd. Al spelenderwijs worden ook de basisregels van het handbalspel uitgelegd. ’s Middags wordt er aandacht besteed aan handbaltechnieken en elke dag wordt afgesloten met een spel.

Minecraft is een populair spel, als je het nog nooit gespeeld hebt is dat niet erg. Iedereen begint in een nieuwe wereld met een eigen karakter. Heb je vragen of wil je meer weten van een bepaald onderdeel, dan kan je dat altijd vragen. Eenmaal vertrouwd met het spel wordt er een competitie gespeeld.

Inschrijven kan tot en met woensdag 23 oktober, bij acht of meer deelnemers gaat de game- & handbalkamp door. Wacht niet te lang met inschrijven. Kijk hier voor meer praktische info.

Inschrijven kan niet meer.