Hoe gaan we om de Coronamaatregelen?

6 september 2020

6 september 2020 – Momenteel heeft Sport Vlaanderen de kleurcode geel toegekend voor handbal. Hoewel iedereen weet dat er contact gemaakt moet worden tijdens de sport, wordt handbal momenteel niet gezien als een contactsport. De term contactsport geldt nu voor bijvoorbeeld een sport als judo. Ook de provincie Belgisch Limburg heeft momenteel code geel.

Dit betekent dat we mogen trainen en dat vriendschappelijke wedstrijden mogen doorgaan. Maar er zijn wel maatregelen van kracht. Wij volgen het protocol van de KBHB / VHV en de gemeente Hechtel-Eksel of Peer, afhankelijk waar de wedstrijd of training plaatsheeft.

Bezoekende ploegen

Ploegen die ons bezoeken vragen we om met onderstaande afspraken rekening te houden.

• Elke ploeg moet, indien er gebruik gemaakt is van de kleedkamer, de kleedkamer nadien ontsmetten. De gemeente Hechtel-Eksel stelt ontsmettingsmiddel ter beschikking en je krijgt uitleg wat precies de bedoeling is.
  • Momenteel wordt er in Hechtel-Eksel geen publiek toegestaan in sporthal
  • Elk team voorziet zelf in handgel en ontsmettingsspray
  • Toegang tot sporthal, een half uur voor de match. Kom alsjeblieft niet te vroeg.
  • Verzamelen voor de match gebeurd buiten voor sporthal, indien weer het toelaat.
  • Kom je met een gemengde ploeg, bijvoorbeeld JM12? Laat het dan even weten zodat we gescheiden kleedkamers kunnen aanvragen.
  • Douchen na de vriendschappelijke wedstrijd mag.
  • Na de match, moet de kleedkamer leeg en ontsmet zijn na maximaal een half uur.

Deze richtlijnen kunnen de komende tijd veranderen, dus stel je op de hoogte van de laatste stand van zaken in de dagen voordat je naar ons komt. We doen ons best om deze pagina goed mogelijk up to date te houden.

Het protocol en downloads

Wij hebben een Corona-verantwoordelijke aangesteld binnen onze club. Voor wat betreft de wedstrijden en trainingen zijn de ploegverantwoordelijken en de trainers de eerst aangewezen om ervoor te zorgen dat alles volgens afspraak verloopt. De informatie en documenten zijn steeds terug te vinden in onze materiaalkast.